جام جم آنلاين
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیوآرشیو
يكشنبه 29 مرداد 1396 / 27 ذی القعدة 1438 / a 20 Aug 2017    آخرین به روز رسانی ساعت 08:20
عناوین کل اخبار
روزنامه
فرهنگ و سينما
اجتماعي
دفاع مقدس
اقتصادي
راديو و تلويزيون
سياسي
بين الملل
ورزشي
دانش
آموزش
حوادث
گردشگري
شهرستانها
تاريخ
گفتگو
سرگرمي
يادداشت
صوت وتصویر
عکس
کاریکاتور
RSS
نسخه موبایل جام جم
جستجوی پیشرفته
ضمائم
ویژه نامه ها
RSS FEED
آموزش
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - ساعت 10:38
شماره خبر: 100771247706
رد شايعه حذف کلاس ششم
جام جم آنلاين: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با رد هر گونه شایعه مبنی بر حذف پایه ششم ابتدایی که در برخی از سایت‌های خبری اعلام شده بود، ضمن حمایت از اجرایی شدن پایه ششم ابتدایی، گفت: تغییر ساختار نظام آموزشی کشور تنها با شش ساله شدن پایه ابتدایی معنا می‌یابد و این قانون پشتوانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش را دارد و لازم‌الاجراست.

"مهدی نوید ادهم" گفت: اصلاح ساختار نظام آموزشی یکی از احکام سند تحول بنیادین است و بر اساس مطالعات زیادی که در گذشته و حال انجام شده است، نظام به این نتیجه رسید که باید ساختار آموزشی کشور تغییر کند.

وی با بیان اینکه بر اساس این مطالبه نظام مشهور 3-3-6 مطرح شد، ادامه داد: تغییر ساختار نظام آموزشی علاوه بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، پشتوانه محکم شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و به تصویب هر دو نهاد بالادستی رسیده است.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه این قانون لازم‌الاجرا و تغییرناپذیر است، ادامه داد: برنامه‌های 3-3-6 بر اساس سند تحول بنیادین طراحی شده است و هر برنامه‌ای که در این ساختار تحقق می‌یابد، باید متناسب با اهداف سند تحول باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: فرآهم آوردن زمینه تربیت‌پذیری دانش‌آموزان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از مهم‌ترین اهداف تغییر ساختار نظام آموزشی است و در برنامه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان "چرخش از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از مهم‌ترین پیام‌های تحول بنیادین "تبدیل آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" است، به این معنا که دستگاهی است که بیش از آموزش، رسالت تربیتی دارد و قبل از آنکه به دنبال انتقال دانش و معلومات باشد، در پی شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

نویدادهم خاطر نشان کرد: در این نگاه تربیتی و فرهنگی، به دنبال آموزش صرف نیستیم، بلکه به دنبال فراهم کردن وسیله‌های تحقق تربیت دانش‌آموزان هستیم، چرا که هر چه در این دوره، نگاه تربیتی محقق شود و سرمایه‌گذاری جدی‌تری صورت بگیرد، به اهداف خود خواهیم رسید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در همین رسالت، شش ساله بودن دوره ابتدایی نیز معنا و مفهوم می‌یابد و مقرر شده از منظر محتوا نیز این شش سال ابتدایی به دو دوره سه ساله تقسیم شود.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شده سه ساله اول دوره ابتدایی که مهم‌ترین سن تربیت‌پذیری کودکان است، به آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت تربیتی و اخلاقی اختصاص یابد و در سه ساله دوم، بحث‌ آموزش جدی‌تر شود.(ایسنا)


نظر خوانندگان:*
لطفاً نظرات را فارسی وارد کنید
نام:*    پست الکترونیک:





کد بالا را وارد کنید(بزرگ و کوچکی حروف تاثیری ندارد):