جام جم آنلاين
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیوآرشیو
سه شنبه 23 مهر 1398 / 15 صفر 1441 / a 15 Oct 2019    آخرین به روز رسانی ساعت 08:20
عناوین کل اخبار
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
جمعه 08 ارديبهشت 1391 - ساعت 15:21
شماره خبر: 100810487136
کشف محافظ سلول هاي عصبي هنگام سکته مغزي
جام جم آنلاين: عصب شناسان، پروتئین مهمی کشف کرده اند که می تواند در هنگام سکته مغزی یا حملات صرع، به منظور محافظت از سلول های عصبی فعال شود.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه بریستول دریافتند، این پروتئین که «SUMO» نام دارد، انتقال اطلاعات بین سلول های عصبی را در مغز تنظیم می کند.

این پژوهشگران می گویند این کشف می تواند به ارائه درمان های جدیدی برای سکته مغزی و صرع منجر شود.

به گفته این پژوهشگران، پروتئین «SUMO» مسوول کنترل فرایندهای شیمیایی است که ساز و کارهای حفاظتی از سلول های عصبی مغز را افزایش یا کاهش می دهد.

پروتئین مهم «SUMO»، واکنش های ظریفی را برای میزان فعالیت مغز ایجاد می کنند تا میزان انتقال اطلاعات توسط گیرنده های «kainite» را تنظیم کند.

گیرنده های «kainite» مسوول ارتباط بین سلول های عصبی و فعالیت هایی هستند که موجب بروز حمله صرع و مرگ سلول های عصبی می شوند.

به گفته محققان، پروتئین «SUMO» نقش مهمی را در حفاظت عصبی ایفا می کند. این یافته ها حاکی از ارتباط بین «SUMO» و گیرنده «kainite» است که شناخت ما را از فرایندهایی افزایش می دهد که سلول های عصبی از آنها برای حفاظت از خودشان در برابر فعالیت های بیش از اندازه و غیرطبیعی استفاده می کنند.

این پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که چشم انداز جدید و شناخت عمیق تری از چگونگی تنظیم جریان اطلاعات بین سلول های مغز ارائه می کند.

این گروه دریافت افزایش میزان پروتئین «SUMO» متصل به گیرنده «kainite» - که می تواند ارتباط بین سلول ها را کاهش دهد - می تواند راهی برای درمان صرع با پیشگیری از تحریک بیش از حد سلول های عصبی مغز باشد.

نظر خوانندگان:*