جام جم آنلاين
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیوآرشیو
پنجشنبه 27 آذر 1393 / 25 صفر 1436 / a 18 Dec 2014    آخرین به روز رسانی ساعت 08:20
عناوین کل اخبار
روزنامه
فرهنگ و سينما
اجتماعي
دفاع مقدس
اقتصادي
راديو و تلويزيون
سياسي
بين الملل
ورزشي
دانش
آموزش
حوادث
گردشگري
شهرستانها
تاريخ
گفتگو
سرگرمي
يادداشت
صوت وتصویر
عکس
کاریکاتور
RSS
نسخه موبایل جام جم
جستجوی پیشرفته
ضمائم
ویژه نامه ها
RSS FEED
شهرستانها
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
شنبه 01 مهر 1391 - ساعت 13:46
شماره خبر: 100823268151
راه‌آهن همدان-تهران نيازمند 300 ميليارد تومان اعتبار
جام جم آنلاين: فرماندار همدان گفت: برای ریل گذاری راه آهن همدان - تهران 300 میلیارد تومان اعبتار نیاز است.

"حسن قهرمانی مطلق" با اعلام این مطلب افزود: از هفته اول مهر، ریل گذاری راه آهن همدان - تهران از قطعه زرندیه با حضور مسؤولان استان‌های مربوطه و کشوری آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی میان مدت، این راه آهن به خط راه آهن ملایر متصل خواهد شد، ادامه داد: در کارگروه مهر ماندگار استان با حضور دستیار ویژه رییس جمهور، قرار شد روزانه 1.5 تا 2 کیلومتر ریل گذاری انجام شود تا از برنامه‌ریزی‌ها عقب نمانیم. با توجه به این‌که این پروژه در قالب طرح مهر ماندگار است امیدواریم بتوانیم آن را قبل از پایان کار دولت به بهره برداری برسانیم.

قهرمانی مطلق با اشاره به این‌که راه آهن همدان - تهران به طول 268 کیلومتر است، تصریح کرد: این خط در چهار قطعه تقسیم شده که قطعه یک آن شامل دو قطعه الف و ب به طول‌های 48 کیلومتر از شهریار تا زرندیه و از زرندیه تا ساوه کشیده شده است.

وی افزود: قطعه دو به طول 16 کیلومتر از ساوه تا نوبران، قطعه سه به طول 48 کیلومتر و از نوبران به تجرک و در پایان، قطعه چهارم از تجرک به همدان کشیده شده است.

قهرمانی مطلق اعلام کرد: در مجموع پیشرفت فیزیکی زیرسازی در قطعات 84 درصد بوده که در برخی قطعات پیشرفت بالای 90 درصد است.

وی با اشاره به این‌که روزانه 1.5 کیلومتر "بالاست ریزی" در مسیر راه آهن انجام می‌شود، یادآور شد: 40 کیلومتر از مسیر بالاست ریزی شده و هم اکنون از دو طرف عمل بالاست ریزی در حال انجام است.

به گفته قهرمانی مطلق، این راه آهن با تکنولوژی روز ساخته می‌شود و برای قطارهای با سرعت 160 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 140 میلیارد تومان برای زیرسازی راه آهن همدان - تهران هزینه شده و 80 میلیارد تومان دیگر در این زمینه نیاز است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: سه ایستگاه مسافری، هشت ایستگاه بین راهی و یک ایستگاه تشکیلاتی در طول مسیر این راه آهن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایستگاه تشکیلاتی همدان تنها ایستگاه در غرب کشور بوده که مسافرگیری، بارگیری و صادرات از مزایای آن بوده و به استان‌های کردستان، کرمانشاه و گیلان خدمات ارائه می‌کند. (ایسنا)


نظر خوانندگان:*
لطفاً نظرات را فارسی وارد کنید
نام:*    پست الکترونیک:





کد بالا را وارد کنید(بزرگ و کوچکی حروف تاثیری ندارد):