جام جم آنلاين
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیوآرشیو
شنبه 04 اسفند 1397 / 17 جمادي الثاني 1440 / a 23 Feb 2019    آخرین به روز رسانی ساعت 08:20
عناوین کل اخبار
روزنامه
فرهنگ و سينما
اجتماعي
دفاع مقدس
اقتصادي
راديو و تلويزيون
سياسي
بين الملل
ورزشي
دانش
آموزش
حوادث
گردشگري
شهرستانها
تاريخ
گفتگو
سرگرمي
يادداشت
صوت وتصویر
عکس
کاریکاتور
RSS
نسخه موبایل جام جم
جستجوی پیشرفته
ضمائم
ویژه نامه ها
RSS FEED
اجتماعي
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
دوشنبه 14 ارديبهشت 1388 - ساعت 12:05
شماره خبر: 100905864643
معاون دادستان تهران:
نصب دوربين‌هاي مدارس بسته در مدارس مفيد است
جام جم آنلاين: در حالی که بسیاری از مدارس کشور از کمبود امکانات اولیه و مناسب در کلاس‌ها و محیط مدرسه رنج می‌برند خبرهایی از گوشه کنار می‌رسد که برخی در صدد نصب دوربین‌های مدار بسته در مدارس هستند که قطعا هزینه‌های سنگینی را برای آموزش و پرورش در پی خواهد داشت.

نبود و کمبود فضای آموزشی، نبود و کمبود آزمایشگاه‌های مناسب در مدارس، کمبود وسایل ورزشی مناسب هنگام کلاس ورزش، مشکل در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و بسیاری مشکلات دیگر که به نظر می‌رسد با یک اولویت بندی می‌توان به این نتیجه رسید که هر چند نصب دوربین در مدارس مورد نیاز است اما اولویت اول آموزش و پرورش نمی‌تواند باشد.

در همین زمینه معاون دادستان تهران، نصب دوربین های مداربسته در مدارس را به منظور نظارت بر رفتار دانش آموزان و شناخت هر چه بیشتر آنان از سوی اولیای مدارس «مفید» دانسته است.
 
"محمود سالارکیا" امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مدرسه را یک "محیط عمومی" دانست و اظهار داشت: بحث حریم خصوصی در مدارس مطرح نیست و اولیای مدارس باید رفتار دانش آموزان را کنترل کنند.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: دوربین های مدارس بسته می تواند به عنوان وسیله ای خوب، اگر به نحو صحیحی بکار گرفته شود، اولیای مدارس را در شناخت دانش آموزان و رفتارهای آنان یاری رساند.

سالار کیا در پاسخ به این پرسش که منظور شما از بکارگیری دوربین های مدار بسته به نحو صحیح چیست؟ گفت: اساسا استفاده از فناوری ها مفید است و موجب توسعه می شود.

وی افزود: منظور این است که نحوه استفاده از دوربین های مداربسته به گونه ای باشد که به توسعه و ضابطه مند شدن هر چه بیشتر دانش آموزان کمک کند.

سالارکیا در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی انتقادها در این زمینه گفت: سالیان سال است که از شخصیت هایی مثل "ناظم" در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه ناظم در مدارس، وظیفه دیده بانی دارد، گفت: سئوال این است که زاویه دید ناظم و مدت حضور وی در مدرسه برای کنترل رفتار دانش آموزان چقدر است؟

معاون دادستان تهران افزود: قطعا زاویه دید ناظم و مدت حضور وی در مدرسه محدود است . لذا، استفاده از دوربین های مدار بسته در ایجاد نظم و ضابطه مندی در مدارس و دادن تذکرات لازم به دانش آموزانی که هنجارها را رعایت نمی کنند، مفید است .

پیش از این، در پی اخبار منتشره یک مقام مطلع در آموزش و پرورش درباره نصب دوربین های مدار بسته در تعدادی از مدارس دخترانه شهرستانهای تهران گفت: نصب این دوربین ها بایدبا هماهنگی واحدهای ذیربط مناطق آموزش و پرورش صورت گیرد.

این منبع آگاه که خواست نامش ذکر نشود در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: به لحاظ قانونی نصب دوربین در مدارس به دلیل مسایل امنیتی صرفا در حیاط، راهرو و اطراف آنها اشکالی ندارد اما نصب دروبین ها در این مکان ها نیز باید با هماهنگی واحدهای ذیربط در مناطق آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نصب دوربین مداربسته در کلاس درس، دفتر معلمان، دفتر مدیر و سرویس های بهداشتی ممنوع است، افزود: تاکنون شکایتی مبنی بر نصب دوربین های مداربسته دراین مکان ها نداشتیم اما چنانچه وقوع این گونه تخلفات اعلام شود، به شدت به آن برخورد خواهد شد.

این منبع آگاه از تایید و رد نصب دوربین در مدارس دخترانه شهر تهران خودداری کرد و اظهارداشت:‌نصب دوربین مدارس در مکان های مجاز از جمله راهروها و حیاط مدرسه باید آشکار باشد و مخفی کردن و پوشاندن آن از دید دیگران تخلف است.
علی اصغر یزدانی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در ساری، با تاکید برضرورت تامین فضای امن و اعتماد آفرین برای تحصیل دانش آموزان گفته بود: نصب دوربین های مداربسته در مدارس بدون کسب مجوز قانونی مورد تایید نیست.

نکته‌ای که به آن توجه نشده این است که احتمال ورود فیلمهایی از مدارس با نصب این دوربین‌ها به بازار فیلمهای غیر مجاز فراهم می‌شود که البته این خود پس از مدتی کوتاه معضل بزرگی خواهد بود.


نظر خوانندگان:*
لطفاً نظرات را فارسی وارد کنید
نام:*    پست الکترونیک:





کد بالا را وارد کنید(بزرگ و کوچکی حروف تاثیری ندارد):




 
اخبار مرتبط: