روزنامه جام جم
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیو روزنامهآرشیو روزنامه
جمعه 05 خرداد 1396 / 29 شعبان 1438 / a 26 May 2017
صفحه اول روزنامه
سياسي
راديو و تلويزيون
اقتصاد
فرهنگي
جامعه
ورزش
دانش
جهان
حوادث
ايران زمين
گفتگو
سلامت
انديشه
صفحه آخر
جستجوی پیشرفته
ضمائم
ویژه نامه ها
ويژه نامه نوروز 91
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
شنبه 27 اسفند 1390 - ساعت 16:33
شماره خبر: 100806016599
محسن ماندگاري / سردبير
ما زندگي را مي‌نويسيم
بسیاری از شما که امروز ویژه نامه نوروزی جام‌جم را می‌خوانید، از مخاطبان همیشگی ما هستید که در یک سال گذشته نیز هر روز همراهمان بوده‌اید. برای همکاران من در جام‌جم به عنوان پرتیراژترین روزنامه کشور، افتخار بزرگی است که هر روز صبح مهمان مردم خوب سرزمین‌مان از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه ایران زمین می‌شویم و آنچه را که در توان داریم، تقدیم آنها می‌کنیم.

جام‌جم اگرچه پرفروش‌ترین روزنامه فارسی زبان است و همواره به صدها هزار خواننده دائمی خود در ایران و برخی کشورهای همجوار می‌بالد، اما در یک سال گذشته، اصلی‌ترین دغدغه ما این بوده که آنچه در قالب 20 صفحه روزنامه و 16 صفحه ضمیمه، هر روز به دست شما خوانندگان می‌رسد تا چه اندازه موردپسند شماست و به چه میزان به خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان پاسخ می‌دهد.

قابل کتمان نیست که مطبوعات در کشورمان به دلایل متعددی از جمله فراگیرترشدن اینترنت، وضعیت چندان مناسبی ندارد. تنها کافی است به فروش روزنامه‌ها و مجلات در کشور نگاهی بیندازیم تا دریابیم روزنامه‌نگاری در حال حاضر با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این وضعیت، بی‌توجهی اصحاب مطبوعات به علایق و نیازهای مخاطبان است. بنابراین بیراه نیست اگر گفته شود بسیاری از رسانه‌ها، تنها برای خود می‌نویسند و مطالبی را به خوانندگان خود عرضه می‌کنند که اساسا کمتر ارتباطی به دلمشغولی‌های روزمره مردم داشته یا به سوالات انباشته شده آنها پاسخ می‌دهد.

«خب که چی؟» سوالی است که احتمالا خیلی از شما با خواندن برخی مطالب در روزنامه‌ها و حتی روزنامه ما پرسیده باشید و این پرسشی است که هر روز با دیدن صفحات خیلی از مجلات و روزنامه‌ها مطرح می‌شود و نشان می‌دهد میان نیازهای مخاطب و آنچه رسانه‌ها به مردم عرضه می‌کنند، فاصله زیادی ایجاد شده است.

روزنامه جام‌جم اگر توانسته به لطف شما خوانندگان مهربانش در صدر بایستد و صدها هزار ایرانی را هر روز با خود همراه کند، شاید به دلیل آن بوده که بیشتر از زندگی گفته است و کمتر از نامهربانی‌ها و این، همان نیازی است که مخاطبان با ورق زدن روزنامه‌ها، از اصحاب رسانه طلب می‌کنند. من و همکارانم باور داریم در حال حاضر برای ساختن جامعه‌ای شادتر و سالم‌تر، باید از نشاط و امید بیشتر سخن گفت، اگرچه نباید تلخی‌های گزنده جامعه را هم از نظر دور داشت. بر اساس همین باور است که تصمیم گرفته‌ایم در سال 1391 با نگاهی مثبت تر، از آنچه در اطراف ما می‌گذرد برای شما بنویسیم و به عبارت بهتر، روایتگر زندگی باشیم.


نظر خوانندگان:
لطفاً نظرات را فارسی وارد کنید
نام:    پست الکترونیک: