روزنامه جام جم
صفحه اصلی روزنامه درباره ما ارتباط با ما پیوندها راهنمای سایت بورسبورس آب و هواآب و هوا انتشاراتانتشارات اشتراکاشتراک آرشیو روزنامهآرشیو روزنامه
يكشنبه 06 فروردين 1396 / 27 جمادي الثاني 1438 / a 26 Mar 2017
صفحه اول روزنامه
سياسي
راديو و تلويزيون
اقتصاد
فرهنگي
جامعه
ورزش
دانش
جهان
حوادث
ايران زمين
گفتگو
سلامت
انديشه
صفحه آخر
جستجوی پیشرفته
ضمائم
ویژه نامه ها
ويژه نامه نوروز 88
نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
سه شنبه 27 اسفند 1387 - ساعت 14:40
شماره خبر: 100901638930
مهدي غلا‌محيدري - دبير گروه رسانه
تغيير زمانه و صدا و سيمايي جديد
الف: تلویزیون این سال‌ها بین خانواده‌های ایرانی حضوری تعیین‌کننده داشته است. تعیین‌کننده به این معنا که همان اندازه که تاثیرگذار و جهت‌ده بوده توانسته طرح سوال هم بکند و به بسیاری از سوالات هم پاسخ گوید.

تلویزیون این سال‌ها دیگر تلویزیون یک دهه گذشته یا حتی چند سال پیش نیست. گستردگی مخاطبان این رسانه و نیز طیف برنامه‌های تولیدشده از این رسانه یکبار دیگر ما را متوجه این حقیقت می‌کند که «زمانه» بسیار تغییر کرده است و مدیران و اصحاب این رسانه نیز تلاش کرده‌اند همپای این تغییر پیش آیند و حرفی از جنس زمان داشته باشند. این ویژگی را می‌شود در ساخته‌های اخیر این رسانه بوضوح دید.

ب: می‌گویند وقتی سال نو می‌شود، همه چیز تر و تازه می‌شود. این نگاه را می‌شود به نوعی به برنامه‌های رادیو و تلویزیون هم تعمیم داد. در آخرین روزهای سال کهنه جدا از تازگی شکوفه‌های درختان و تولد دوباره طبیعت، یکجوری این دگرگونی را می‌شود در برنامه‌های رادیو و تلویزیون هم دید. اگر «مخاطب‌محوری» بزرگ‌ترین ویژگی‌ رسانه‌ای مثل صدا و سیما باشد این رسانه گام‌های بزرگی برای رسیدن به این هدف برداشته است. سال گذشته صدا و سیما کوشید عرصه‌های تجربه‌نشده‌ای را در برابر خود بگشاید و به تولید آثار متفاوت و فاخری دست بزند که هر کدام هنگام پخش با بازتاب‌های مثبت بسیاری روبه‌رو شدند تا آنجا که باید گفت این‌طور به نظر می‌رسد که صدا و سیما از هفت‌سین‌های همیشگی سفره‌ نوروزی مردم شده است.


نظر خوانندگان:
لطفاً نظرات را فارسی وارد کنید
نام:    پست الکترونیک: